Reklama
Moda na golibrodę powraca

Codziennie rano robią to miliony mężczyzn w Polsce. Wodząc swoją jednorazówką po skórze, nie domyślają się nawet, że golenie zarostu, wiązało się kiedyś z czymś więcej niż tylko spędzeniem przymusowych 5 minut przed lustrem. Wynalezienie maszynki do golenia i pianki pod ciśnieniem zamkniętej w aluminiowej puszcze, mocno strywializowało proces, który kiedyś był zarezerwowany tylko dla wybranych.

Trochę historii

Ponad 200 lat temu, gdy na tronie Wielkiej Brytanii zasiadał król Jerzy III mężczyźni, aby pozbawić twarz zarostu chadzali do typowo męskich zakładów fryzjersko – kosmetycznych.  Jeden  z nich otworzył w dniu Bitwy pod Trafalgarem William Francis Truefitt. To on miał zaszczyt golić króla oraz wielu wyśmienitych londyńskich dżentelmenów. Był to okres, kiedy gładko ogolona twarz zaczynała świadczyć o statusie społecznym i zasobnym portfelu. Do salonu Pana Truffita przez kolejne lata przychodzili kolejno wielcy tego świata, od Oscara Wild’a, przez sir Winstona Churchilla, aż do Franka Sinatry i Alfreda Hitchcocka, czy dziś Stinga czy Michaela Douglasa. Zakład cieszył się niesłabnącym powodzeniem w tamtym okresie i świadczy swoje usługi aż do dziś - jest najstarszym według Księgi Rekordów Guinessa salonem fryzjerskim na świecie. Nawet teraz specjaliści zakładu regularnie wizytują pałac Buckingham, służąc rodzinie królewskiej. Obecnie wielu klientów salonu to dobrze zarabiający londyńczycy, których stać na królewskiego fryzjera i golibrodę.

A jak jest w Polsce?

Klienci nie proszą już tylko o strzyżenie, ale także o golenie czy przystrzyżenie zarostu – mówi Agnieszka Serkies, menadżer pierwszego męskiego zakładu Spa SpearSide w Warszawie. Zauważyliśmy, że coraz więcej mężczyzn w różnym wieku chce sprawdzić i doświadczyć tego jak byli goleni ich dziadkowie i ojcowie.  Korzystanie z golibrody to według wielu mężczyzn, którzy nas odwiedzają powrót do korzeni twardej, męskiej tradycji, czegoś co w kulturze unisex ciężko znaleźć - podkreśla menedżerka.

Jak wygląda takie golenie?

Rozsiadasz się wygodnie w specjalnym fotelu. Jego ułożenie należy dostosować do wzrostu, tak byś mógł swobodnie się oprzeć i położyć głowę na zagłówku. Golibroda najpierw przygotowuje twoją skórę nakładając specjalny płyn zmiękczający zarost. Następnie nakłada na twarz gorący ręcznik, najczęściej nasączony aromatycznymi olejkami, który także zmiękcza włosy i otwiera pory skóry. W między czasie, gdy się relaksujesz, przygotowywana jest pianka wysokiej jakości kremu do golenia i brzytwa. Następnie po zdjęciu ciepłego ręcznika nakłada się na zarost pachnącą pianę. Specjalnie wyszkolony golibroda używa przy tym pędzla z borsuczym włosiem, które ma najlepsze właściwości masujące i nawilżające. Po nałożeniu pianki rozpoczyna się proces właściwego golenia. Energiczne i zdecydowane ruchy brzytwy są tymi, które charakteryzują dobrego golarza. Przy każdym ruchu, druga ręka golącego powinna napinać skórę. Chodzi o to, by z naskórka podnieść mieszek włosowy utrzymujący pojedynczy włos. To dzięki temu skóra po goleniu brzytwą jest tak legendarnie gładka, pozostawiając zupełnie inne wrażenie niż po goleniu ostrzami z tradycyjnych maszynek. Golenie zaczyna się od boków, a kończy na brodzie i wąsach. Po pierwszym goleniu, nakłada się jeszcze raz gorący ręcznik i jeszcze raz nakłada piankę. Golenie drugi raz jest już szybsze i pozwala na jeszcze dokładniejsze pozbycie się zarostu. Po zakończeniu golenia, nakłada się odżywcze, łagodzące balsamy i olejki. Nałożenie ostatni raz tym razem zimnego ręcznika, którego zadaniem jest zamknąć pory i załagodzić ewentualne podrażnienia, świadczy o skończonej procedurze.

Czy warto spróbować?

Golenie brzytwą w tradycyjny sposób jest nie tylko skuteczniejsze, ale i zarost rośnie wolniej. Klienci cenią sobie ten zabieg, ponieważ mogą się też zrelaksować i zwyczajnie odpocząć – mówi menedżerka SpearSide.  Golenie oferuje część salonów fryzjerskich, a  cena waha się w granicach od 30 zł do 100 zł w zależności od użytych produktów i czasu potrzebnego na zabieg.

Jest takie porzekadło, że mężczyzna powinien mieć dziecko, zbudować dom oraz posadzić drzewo. Dodajmy do tego jeszcze, że powinien choć raz oddać się pod brzytwę prawdziwego golibrody.



Komentarze
2014-06-01 21:44:38
~szakirka Widziałam kiedyś takiego golibrodę współczesnego w tv :) Nie wiem czy to jest higieniczne ,ja obawiałabym się ,że można nabawić się jakiejś choroby ,ten program który oglądałam brzytwa była tylko dezynfekowana płynem ! a to za mało , nie jednorazowa brzytwa ,nie polecałabym w takim razie ,tyle różnych chorób można się nabawić .

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki na przełomie roku 2020/2021!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

Łagodzący płyn micelarny
Only Bio

Pojemność:
300 ml

 

Energetyzujący tonik do twarzy w mgiełce
Only Bio

Pojemność:
100 ml

Wiadomości branżowe

​6 września 2021 roku Warszawa będzie polską stolicą piękna. Makijaże, profesjonalne porady, najlepsze oferty, bieżące trendy i merytoryczne wykłady – to wszystko znajdziesz na B2Beauty Trends Show. Niewiele jest eventów w branży beauty, które przyciągają nie tylko szerokim gronem wystawców, najnowszymi ofertami i...
Nowa rzeczywistość to duże wyzwanie dla branży usług beauty, ale także dla organizatorów specjalistycznych wydarzeń skierowanych do przedstawicieli tego rynku. Zdobywaj wiedzę, poznawaj ofertę firm w nowej formule. Kongres BEAUTY FORUM ONLINE to rozbudowana formuła zapewniająca dostęp do aktualnej wiedzy merytorycznej w...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Jak pokazuje opublikowany w 2021 roku Raport Instytutu Zamenhofa, to głównie mężczyźni wypowiadają się w polskich mediach w charakterze ekspertów. Powodów wymienia się wiele od...
Czytaj więcej

Dla Niego

Dbanie o cerę nie jest już domeną kobiet, ale niektórzy mężczyźni nadal omijają półki z kosmetykami do twarzy szerokim łukiem. Badania pokazują, że co prawda dla większości Polaków...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

15 maja wystartowała ogólnopolska akcja „Niezapominajka” Fundacji Świętego Mikołaja 15 maja obchodzony jest Dzień Niezapominajki. Z tej okazji Fundacja Świętego Mikołaja rozpoczyna ogólnopolską kampanię społeczną, której celem jest zwrócenie uwagi na sytuację dzieci potrzebujących pomocy....Czytaj więcej

  ■ Procter & Gamble wspiera młode kobiety w rozwoju kariery w sektorach technologicznych i IT P&G od lat dąży do budowania świata wolnego od uprzedzeń i stereotypowego myślenia, w którym każdy ma prawo głosu i równe szanse. Równość płci na rynku pracy znacząco wpływa na rozwój biznesu...Czytaj więcej

  ■ „Liść robi różnicę”– start proekologicznej kampanii społecznej Liść, nosorożec i ekologia – co łączy te trzy elementy? Kampania społeczna „Liść robi różnicę”, stworzona przez markę Paclan we współpracy z wrocławskim Zoo i Fundacją Zoo Wrocław Dodo. Producent artykułów...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2021 COSMED Consulting / serwisuroda.pl