Czy wiesz, że ...?

Jesienna aura nie zawsze sprzyja naszemu zdrowiu. Wahania temperatur, połączone z opadami deszczu są często odpowiedzialne za rozwijanie się chorób, do których dochodzi przy tych niekorzystnych dla organizmu warunkach w wyniku zakażeń bakteryjnych. Natura oferuje nam produkty, które działają jak antybiotyki, dlatego też nazywane są naturalnymi antybiotykami. Należą do nich m. in. czosnek, cebula, kapusta (kiszona szczególnie), maliny i ich przetwory oraz przyprawy – szałwia, tymianek czy imbir. Jeśli chcemy wzmocnić nasz układ odpornościowy w okresie jesienno-zimowym, warto w menu uwzględnić obecność wymienionych produktów. Zawierają one naturalne penicyliny, czy np. allicynę, która występuje w czosnku i posiada właściwości bakteriobójcze.

 

 

 

 

 

Franczyza cieszy się coraz większym zainteresowaniem ze strony inwestorów, którzy poszukują gotowych i sprawdzonych modeli biznesowych. W dniach 16-18 października w Warszawie odbędą się XII Targi Franczyza 2014 w budynku Pałacu Kultury i Nauki (pl. Defilad 1, wejście od ulicy Marszałkowskiej). Podstawą franczyzy jest wiedza biznesowa. Na targach dzielą się nią zarówno wystawcy podczas rozmów na swoich stoiskach, jak i eksperci w trakcie wykładów na Forum Szkoleniowym. Najważniejszym elementem targów są rozmowy wystawców z osobami zainteresowanymi współpracą franczyzową. Można się tu dowiedzieć m.in. jaka jest wymagana kwota inwestycji, czy trzeba mieć doświadczenie biznesowe i zapytać o wsparcie, na które może liczyć przedsiębiorca decydując się na współpracę. Dla wystawców do wyjątkowa okazja, aby zaprezentować swój biznes i nawiązać kontakt z potencjalnymi franczyzobiorcami.

 

 

 

 

 

Starzenie się naszego organizmu to nie tylko procesy widoczne gołym okiem. Zmarszczki, wiotka skóra czy słabe i wypadające włosy to tylko część zjawisk, które towarzyszą temu procesowi. Organizm starzeje się również od wewnątrz i wiele z tych niekorzystnych zmian uwidacznia się w efekcie na zewnątrz. Dlatego większość specjalistów kładzie duży nacisk na pielęgnację od wewnątrz poprzez odpowiednią dietę, bogatą w składniki odżywcze. Niestety istnieją również produkty, które poprzez ich spożywanie wpływają na to, że starzejemy się szybciej. Produkty zawierające np. syrop fruktozowy z kukurydzy czy skrobię kukurydzianą, cukier i wszystkie produkty, które je zawierają, sprawiają że starzejemy się szybciej. Dlaczego dzieje się tak? Jędrność skóry zależy od ilości i aktywności fibroblastów czyli komórek, które wytwarzają białka budujące włókna skóry właściwej tj. kolagenowe, sprężyste i retikulinowe. Za jędrność odpowiadają najsilniej włókna kolagenowe. Zachowują się niczym rusztowanie skóry i są bardzo odporne na rozciąganie. W takim zachowaniu wspomagają je przylegające do nich sprężyste włókna zbudowane z elastyny. Te razem są spajanie przez retikulinowe włókna, które tworzą w skórze delikatną siateczkę. Badania ujawniły, że cukier przyspiesza rozkład elastyny i kolagenu. Dzieje się tak w wyniku procesu glikacji, do którego dochodzi na skutek przyłączania się cząsteczek glukozy krążących we krwi do białek. Ma to miejsce wtedy gdy zjemy coś słodkiego. Wtedy stężenie glukozy we krwi wzrasta w bardzo szybkim tempie, trzustka automatycznie produkuje insulinę, jednak nie zawsze nadąża ona z przetwarzaniem wszystkich cząsteczek glukozy. Wtedy właśnie łączą się one z białkami i niszczą je. W wyniku tego przekształceniu ulega struktura włókien kolagenowych, które stają się u osób młodych jak te charakterystyczne dla skóry osób starszych.

 

 

 

 

 

Rodzimi producenci odzieży i obuwia postanowili połączyć siły, aby wzmocnić wizerunek polskich marek w kraju i za granicą. Firmy uczestniczące w programie „Polska Moda” już od września 2014 będą sygnować swoje produkty pod wspólnym znakiem. Podstawowe założenia programu „Polska Moda” powstały w porozumieniu z producentami, którym zależy na wzmocnieniu pozytywnej opinii na temat jakości i wzornictwa krajowych produktów. Docelowo działania kampanii mają pokazać potencjał polskich marek na rynkach europejskich. Producentom zależało na stworzeniu rozpoznawalnego znaku, pod którym moglibyśmy wspólnie promować polską modę. W kampanii będziemy reklamować ideę kupowania produktów od polskich firm. Pokażemy w niej historię ludzi i przedsiębiorstw, ich zaangażowanie oraz sposób produkcji polskich zakładów, które tworzą fantastyczne kolekcje w trosce o najdrobniejszy detal – wyjaśnia Edyta Bonin-Kanikowska, dyrektor Targów Mody Poznań, koordynator programu „Polska Moda”.

Efekty kampanii będą widoczne zarówno na półkach w sklepach odzieżowych i obuwniczych, jak i na targach. Każda firma uczestnicząca w programie będzie sygnować swoje kolekcje przywieszkami ze znakiem „Polska Moda”, aby wyróżnić pochodzenie towaru. Do klientów ostatecznych skierowany jest też film promocyjny (zobacz tu) pokazujący nowoczesne oblicze polskiej branży mody. Przystąpić do programu można w każdej chwili. W projekcie mogą wziąć udział projektanci i producenci, których 100% produkcji ma miejsce w Polsce.

 

 

 

 

 

9 września obchodzony jest Światowy Dzień FAS (Płodowy Zespół Alkoholowy). Co roku około 1 000 dzieci rodzi się w Polsce z wadami określanymi jako Zespół FAS, spowodowanymi przez alkohol wypity przez kobiety w czasie ciąży. 9 września minął rok od inauguracji przez Związek Browary Polskie kampanii informacyjnej na rzecz edukacji całego społeczeństwa, z naciskiem na kobiety spodziewające się dziecka, w obszarze zagrożeń związanych z konsumpcją alkoholu w czasie ciąży. W ciągu roku, wspólnie z Parlamentarną Grupą Kobiet, środowiskiem medycznym i organizacjami pozarządowymi, zwiększono rozpoznawalność hasła „W ciąży nie piję alkoholu”. Decyzją największych producentów piwa w Polsce zrzeszonych w Związku Pracodawców Browary Polskie, w 2013 roku, na konferencji objętej patronatem Parlamentarnej Grupy Kobiet, zakomunikowano wprowadzenie znaku „W ciąży nie piję alkoholu”. Kolejne oznaczenie odpowiedzialnościowe branży piwowarskiej, obok znanych już konsumentom piktogramów „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” i „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich”, pojawia się od tej pory regularnie na wszystkich opakowaniach jednostkowych i zbiorczych piwa oraz na jego materiałach promocyjnych, w tym w reklamach telewizyjnych.

 

 

 

 

 

Prestiżowa francuska organizacja Comité Colbert obchodzi w tym roku 60-lecie istnienia. Założona w 1954 roku przez Jeana-Jacquesa Guerlaina organizacja Comité Colbert, nosi imię człowieka, który pozostawił znaczący ślad w historii Francji. Żyjący w XVII wieku Jean-Baptiste Colbert odegrał ogromną rolę w promowaniu pojęcia francuskiego kunsztu na całym świecie. Prócz rozwoju floty i portów, założył m.in. Akademię Francuską w Rzymie. Comité Colbert poprzez swoje działania łączy ze sobą luksus, kulturę i promuje francuski styl życia na pięciu kontynentach – realizując tym samym wizję Jeana-Baptiste Colberta. 60. rocznica organizacji zapowiada się wyjątkowo – będzie możliwością pokazania przywiązania Comité Colbert do wyznawanych przez stowarzyszenie wartości: procesu twórczego, komunikacji, szacunku dla konsumentów, doskonałej obsługi i piękna produktu. Obecnie Comité Colbert zrzesza 78 marek. Jeszcze do niedawna członkami stowarzyszenia były wyłącznie ekskluzywne francuskie marki, takie jak m. in. Boucheron, Cartier, Chanel, Hermès, Hotel Ritz, Louis Vuitton, szampan Perrier – Jouët oraz prestiżowe instytucje kultury, m. in. Luwr, Opera Paryska czy Comédie-Française – Francuski Teatr Narodowy. Dopiero w 2011 roku do tego grona dołączyły cztery marki europejskie m.in. Leica i MontBlanc, a w 2012 roku jako jedyna polska marka – Dr Irena Eris. Comité Colbert oferuje swoim członkom forum dla tworzenia dalekosiężnych planów działania i wymiany najlepszych praktyk biznesowych. W ten sposób, daje im narzędzia dla zapewnienia przyszłego rozwoju oraz niebywały prestiż.

 

 

 

 

 

W maju 2014 roku minęło 10 lat od wejścia Polski do Unii Europejskiej. Dla branży kosmetycznej miniona dekada była przede wszystkim czasem dynamicznego rozwoju i ugruntowania pozycji polskich marek na rynku europejskim. Wejście do UE otworzyło rodzimym firmom drzwi na zagraniczne rynki, jednak z drugiej strony wiązało się z długim i kosztownym wdrażaniem procedur wynikających z konieczności dostosowania się do unijnego prawa wśród których znalazły się wspólne wymagania co do składu, oznakowania i obrotu kosmetykami. Do najistotniejszych regulacji prawnych należy zaliczyć Dyrektywę Kosmetyczną 76/768/WE i jej poprawki oraz Rozporządzenie REACH oraz Rozporządzenie Kosmetyczne 1223/2009/WE. Regulacje te z jednej strony nałożyły na producentów nowe obowiązki dotyczące produkcji, kontroli jakości i przeprowadzania badań, z drugiej strony zapewniły swobodny obrót kosmetykami na unijnym rynku. Należy pamiętać, że w Polsce do roku 2006 obowiązywała akcyza na kosmetyki. Jej zniesienie uznaje się za jeden z głównych czynników rozwoju branży kosmetycznej. Obecnie wytwarzane w Polsce kosmetyki wysyłane są już do 122 krajów świata, a największymi ich odbiorcami są Rosja, Niemcy i Wielka Brytania. Wartość eksportu wyniosła w 2013 r. prawie 6,5 mld zł. Przez cały czas rozwoju branży wiele polskich firm zabiegało o obecność na zagranicznych rynkach, budując silną pozycję na mapie Europy i nie tylko. Polska firma Inglot jest obecna w 57 krajach, a swoje sklepy prowadzi na wszystkich kontynentach, w tak prestiżowych lokalizacjach jak nowojorski Times Square. Do 40 krajów eksportuje swoje kosmetyki Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris, 70 rynków zaopatruje Eveline Cosmetics, a do 27 dociera Oceanic.

 



Komentarze
2014-10-28 17:51:44
~wiki2011 Uwielbiam czosnek i gdyby nie ten efekt uboczny w postaci zapachu, jadłabym go non stop.
2014-10-28 17:51:44
~wiki2011 Uwielbiam czosnek i gdyby nie ten efekt uboczny w postaci zapachu, jadłabym go non stop.
2014-10-20 15:55:11
~szakirka warto robić takie akcje i warto karać kobiety ,które sięgają po alkohol w ciąży i wymuszać na nich abstynencje umieszczając je w specjalnych ośrodkach ,które byłyby stworzone dla kobiet ciężarnych z problemami
2014-09-29 10:49:37
~wiki2011 To bardzo dobrze, że w końcu są akcje, które promują nasze wyroby krajowe. Powinniśmy siebie cenić, a nasze społeczeństwo powinno wybierać nasze rodzime produkty.
2014-09-23 15:19:07
~Ilona K. Adixx Ja też nie rozumie czym kierują się te kobiety sięgając w ciąży po alkohol , przecież zdrowie tego maleństwa ,które noszą jest najważniejsze .Takie kampanie powinny być bardziej nagłaśniane , bo wtedy społeczeństwo nabiera świadomości .
2014-09-16 12:41:25
~szakirka nie wyobrażam sobie jak matka ,może robić to dziecku ,pić alkohol w ciąży!
2014-09-10 09:51:42
~wiki2011 Pijana kobieta w ciąży powinna być karana. Nie ma dla mnie wyjaśnienia dla takiego czynu.
2014-08-22 18:16:03
~szakirka bardzo się cieszę ,że nasza kosmetyczna polska marka dołączyła do zacnego grona ,brawa :)
2014-08-19 19:48:55
~Mariana85 Świetne i bardzo dobre marki kosmetyczne,oby tak dalej,tylko gratulować

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki na przełomie roku 2020/2021!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

C+ Strategy
Stymulator
gładkiej skóry,
krem pod oczy
AVA

Pojemność:
15 ml

C+ Strategy
Multi-aktywny lifting,
krem na dzień

AVA

Pojemność:
50 ml

Wiadomości branżowe

​6 września 2021 roku Warszawa będzie polską stolicą piękna. Makijaże, profesjonalne porady, najlepsze oferty, bieżące trendy i merytoryczne wykłady – to wszystko znajdziesz na B2Beauty Trends Show. Niewiele jest eventów w branży beauty, które przyciągają nie tylko szerokim gronem wystawców, najnowszymi ofertami i...
Nowa rzeczywistość to duże wyzwanie dla branży usług beauty, ale także dla organizatorów specjalistycznych wydarzeń skierowanych do przedstawicieli tego rynku. Zdobywaj wiedzę, poznawaj ofertę firm w nowej formule. Kongres BEAUTY FORUM ONLINE to rozbudowana formuła zapewniająca dostęp do aktualnej wiedzy merytorycznej w...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Jak pokazuje opublikowany w 2021 roku Raport Instytutu Zamenhofa, to głównie mężczyźni wypowiadają się w polskich mediach w charakterze ekspertów. Powodów wymienia się wiele od...
Czytaj więcej

Dla Niego

Dbanie o cerę nie jest już domeną kobiet, ale niektórzy mężczyźni nadal omijają półki z kosmetykami do twarzy szerokim łukiem. Badania pokazują, że co prawda dla większości Polaków...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

"Świadoma Bogini. Jak zdobyć wszystko i być szczęśliwą" Stan portfela może odzwierciedlać przejęte schematy funkcjonowania rodziców i sposoby gospodarowania budżetem domowym. Przyjrzenie się im i zachowanie tych, które służą dobrej passie, pozwoli zwiększyć stan konta. Błędne przekonania...Czytaj więcej

Dbanie o planetę – tego powinniśmy uczyć się od małego „Uczniowskie Ekonawyki” oraz „Czysta Ziemia: ekodedektywi na tropie domowych nawyków” to dwa projekty przygotowane dla uczniów szkół podstawowych przez Fundację Nasza Ziemia oraz Procter & Gamble, wraz...Czytaj więcej

AstraZeneca i Uniwersytet Warszawski podpisują porozumienie o strategicznej współpracy Koncern biofarmaceutyczny i wiodąca polska uczelnia podpisały porozumienie, którego celem jest strategiczna współpraca w obszarze wdrażania nowych rozwiązań z zakresu...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2021 COSMED Consulting / serwisuroda.pl