#WiedzaNieMaPłci inicjatywa Fundacji Sukces Pisany Szminką

Jak pokazuje opublikowany w 2021 roku Raport Instytutu Zamenhofa, to głównie mężczyźni wypowiadają się w polskich mediach w charakterze ekspertów. Powodów wymienia się wiele od nie-updatowanych list ekspertów, nie możności wyszukania ekspertek, większą dyspozycyjność panów, po zdarzające się odmowy pań. Co jest prawdą? Na dziś nie wiemy. To co wiemy to, że ekspertki są i są gotowe, by zostać zauważone. Kampania #wiedzaniemapłci pokazuje je w akcji.

 

 

 

Obserwacja medialnej nierówności płciowej w dobie pandemii zainspirowała członków Klubu Champions of Change i Olgę Kozierowską, Prezeskę Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, do zainaugurowania akcji #WiedzaNieMaPłci. W ramach akcji odbywają się debaty na temat szeroko pojętego biznesu w czasach COVID-19, podczas których poruszamy tematy:

• Czym jest sukces w świecie po pandemii?

• Czy COVID-19 napędza technologie 4.0?

• Przedsiębiorca postpandemiczny.

• Sprawiedliwie nie znaczy po równo.

• Świat po COVID-19.

 

Głos w spotkaniach biorą ekspertki, w dziedzinach, w których to zazwyczaj w rolach ekspertów prezentowani byli mężczyźni.

Debaty z udziałem ekspertek emitowane są co tydzień. Premiera miała miejsce 9 marca. Finał został zaplanowany na kwiecień. Nagrania i relacje ze wszystkich rozmów są dostępne na stronie Fundacji i kanale Youtube Sukcesu Pisanego Szminką, a gospodarzem debat jest jedyny w gronie występujących mężczyzna - Jarosław Kuźniar. Dodatkowo, by ułatwić mediom i organizatorom konferencji bezpośrednie dotarcie do ekspertek, na stronie fundacji umieszczono listę z kontaktami i biografiami ekspertek. Lista ta będzie się stopniowo powiększać.

Wiedza nie ma płci. A jednak i badania i nasze doświadczenia pokazują, że nie jest to takie oczywiste. Głos kobiet w ważnych temat gospodarczych, politycznych czy kulturowych jest często pomijany. Brakuje reprezentacji żeńskiej i na konferencjach, i w panelach i w mediach. A to duża strata. Nasza akcja, mam nadzieję, będzie początkiem zmiany. I nikt tu nie chce nikogo usuwać, my chcemy tylko wzbogacić debaty o ważny, ekspercki głos kobiet.– powiedziała Olga Kozierowska, pomysłodawczyni akcji.

Projekt taki jak ten jest jedną z metod przełamywania stereotypów, budowania świadomości i docelowo docenienia w debacie publicznej głosu obu płci.

 

O Fundacji:

Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką jest największą i najstarszą społecznością kobiet przedsiębiorczych w Polsce. Jej misją jest kompleksowe wspieranie kobiet i młodzieży, dostarczanie im fachowej wiedzy niezbędnej do rozwoju osobistego i zawodowego oraz motywowanie ich do podejmowania odważnych działań i spełniania marzeń. Współzałożycielkami Fundacji są: Olga Kozierowska oraz Olga Legosz. Szkoląca i motywująca ponad 250 000 kobiet rocznie i 300 000 młodych ludzi. Do flagowych projektów organizacji należą: program aktywizacji zawodowej kobiet Sukces to Ja, ogólnopolski konkurs Bizneswoman Roku, kampanie społeczne #StaćmnienaSukces, #NiePrzepraszamZa i #PozwolWybrać, program FunTechFuture dla dziewcząt opuszczających domy dziecka i YEP.Academy aktywizujący młodych ludzi.

 

 

 

 

Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki na przełomie roku 2020/2021!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

C+ Strategy
Stymulator
gładkiej skóry,
krem pod oczy
AVA

Pojemność:
15 ml

C+ Strategy
Multi-aktywny lifting,
krem na dzień

AVA

Pojemność:
50 ml

Wiadomości branżowe

​6 września 2021 roku Warszawa będzie polską stolicą piękna. Makijaże, profesjonalne porady, najlepsze oferty, bieżące trendy i merytoryczne wykłady – to wszystko znajdziesz na B2Beauty Trends Show. Niewiele jest eventów w branży beauty, które przyciągają nie tylko szerokim gronem wystawców, najnowszymi ofertami i...
Nowa rzeczywistość to duże wyzwanie dla branży usług beauty, ale także dla organizatorów specjalistycznych wydarzeń skierowanych do przedstawicieli tego rynku. Zdobywaj wiedzę, poznawaj ofertę firm w nowej formule. Kongres BEAUTY FORUM ONLINE to rozbudowana formuła zapewniająca dostęp do aktualnej wiedzy merytorycznej w...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Jak pokazuje opublikowany w 2021 roku Raport Instytutu Zamenhofa, to głównie mężczyźni wypowiadają się w polskich mediach w charakterze ekspertów. Powodów wymienia się wiele od...
Czytaj więcej

Dla Niego

Dbanie o cerę nie jest już domeną kobiet, ale niektórzy mężczyźni nadal omijają półki z kosmetykami do twarzy szerokim łukiem. Badania pokazują, że co prawda dla większości Polaków...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

"Świadoma Bogini. Jak zdobyć wszystko i być szczęśliwą" Stan portfela może odzwierciedlać przejęte schematy funkcjonowania rodziców i sposoby gospodarowania budżetem domowym. Przyjrzenie się im i zachowanie tych, które służą dobrej passie, pozwoli zwiększyć stan konta. Błędne przekonania...Czytaj więcej

Dbanie o planetę – tego powinniśmy uczyć się od małego „Uczniowskie Ekonawyki” oraz „Czysta Ziemia: ekodedektywi na tropie domowych nawyków” to dwa projekty przygotowane dla uczniów szkół podstawowych przez Fundację Nasza Ziemia oraz Procter & Gamble, wraz...Czytaj więcej

AstraZeneca i Uniwersytet Warszawski podpisują porozumienie o strategicznej współpracy Koncern biofarmaceutyczny i wiodąca polska uczelnia podpisały porozumienie, którego celem jest strategiczna współpraca w obszarze wdrażania nowych rozwiązań z zakresu...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2021 COSMED Consulting / serwisuroda.pl