Reklama
#WiedzaNieMaPłci inicjatywa Fundacji Sukces Pisany Szminką

Jak pokazuje opublikowany w 2021 roku Raport Instytutu Zamenhofa, to głównie mężczyźni wypowiadają się w polskich mediach w charakterze ekspertów. Powodów wymienia się wiele od nie-updatowanych list ekspertów, nie możności wyszukania ekspertek, większą dyspozycyjność panów, po zdarzające się odmowy pań. Co jest prawdą? Na dziś nie wiemy. To co wiemy to, że ekspertki są i są gotowe, by zostać zauważone. Kampania #wiedzaniemapłci pokazuje je w akcji.

 

 

 

Obserwacja medialnej nierówności płciowej w dobie pandemii zainspirowała członków Klubu Champions of Change i Olgę Kozierowską, Prezeskę Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, do zainaugurowania akcji #WiedzaNieMaPłci. W ramach akcji odbywają się debaty na temat szeroko pojętego biznesu w czasach COVID-19, podczas których poruszamy tematy:

• Czym jest sukces w świecie po pandemii?

• Czy COVID-19 napędza technologie 4.0?

• Przedsiębiorca postpandemiczny.

• Sprawiedliwie nie znaczy po równo.

• Świat po COVID-19.

 

Głos w spotkaniach biorą ekspertki, w dziedzinach, w których to zazwyczaj w rolach ekspertów prezentowani byli mężczyźni.

Debaty z udziałem ekspertek emitowane są co tydzień. Premiera miała miejsce 9 marca. Finał został zaplanowany na kwiecień. Nagrania i relacje ze wszystkich rozmów są dostępne na stronie Fundacji i kanale Youtube Sukcesu Pisanego Szminką, a gospodarzem debat jest jedyny w gronie występujących mężczyzna - Jarosław Kuźniar. Dodatkowo, by ułatwić mediom i organizatorom konferencji bezpośrednie dotarcie do ekspertek, na stronie fundacji umieszczono listę z kontaktami i biografiami ekspertek. Lista ta będzie się stopniowo powiększać.

Wiedza nie ma płci. A jednak i badania i nasze doświadczenia pokazują, że nie jest to takie oczywiste. Głos kobiet w ważnych temat gospodarczych, politycznych czy kulturowych jest często pomijany. Brakuje reprezentacji żeńskiej i na konferencjach, i w panelach i w mediach. A to duża strata. Nasza akcja, mam nadzieję, będzie początkiem zmiany. I nikt tu nie chce nikogo usuwać, my chcemy tylko wzbogacić debaty o ważny, ekspercki głos kobiet.– powiedziała Olga Kozierowska, pomysłodawczyni akcji.

Projekt taki jak ten jest jedną z metod przełamywania stereotypów, budowania świadomości i docelowo docenienia w debacie publicznej głosu obu płci.

 

O Fundacji:

Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką jest największą i najstarszą społecznością kobiet przedsiębiorczych w Polsce. Jej misją jest kompleksowe wspieranie kobiet i młodzieży, dostarczanie im fachowej wiedzy niezbędnej do rozwoju osobistego i zawodowego oraz motywowanie ich do podejmowania odważnych działań i spełniania marzeń. Współzałożycielkami Fundacji są: Olga Kozierowska oraz Olga Legosz. Szkoląca i motywująca ponad 250 000 kobiet rocznie i 300 000 młodych ludzi. Do flagowych projektów organizacji należą: program aktywizacji zawodowej kobiet Sukces to Ja, ogólnopolski konkurs Bizneswoman Roku, kampanie społeczne #StaćmnienaSukces, #NiePrzepraszamZa i #PozwolWybrać, program FunTechFuture dla dziewcząt opuszczających domy dziecka i YEP.Academy aktywizujący młodych ludzi.

 

 

 

 

Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki na przełomie roku 2020/2021!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

Koncentrat
z witaminą C rozjaśniający ENERGY

FLOSLEK

Pojemność:
30 ml

Nocna maska
intensywnie rewitalizująca
MORNING GLOW

FLOSLEK

Pojemność:
50 ml

Wiadomości branżowe

Ostatnie dwa lata nie należą do tych najlepszych dla branży usług beauty. Pandemia mocno wpłynęła na działalność prowadzoną przez właścicieli i menadżerów obiektów, świadczących profesjonalne usługi beauty. To efekt wielu czynników, które też odsłoniły słabe strony branży. Czas jednak zapomnieć o tych trudnych...
Działania online, choć przez wielu uważane za efektywne i wygodne, nie zastąpią spotkań na żywo, kiedy przy aromatycznej kawie można się poznać, porozmawiać i wymienić opinią na interesujący temat. Właśnie dlatego, miłośnicy kosmetyków naturalnych, od wielu miesięcy czekali na stacjonarne Targi Ekocuda, które...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Ciąża to wyjątkowy czas w życiu kobiety. Wymaga szczególnej troski o zdrowie i regularnych badań. Przyszłe mamy potrzebują też wiedzy z zakresu przebiegu ciąży oraz porad, jak mogą lepiej...
Czytaj więcej

Dla Niego

"Pracuj ciężko, baw się ostro" – taka idea przyświeca mężczyznom, dla których powstała najnowsza seria LaQ Doberman o zapachu seksu i biznesu. Czego mogą spodziewać się po niej panowie?...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Black Month w Hebe Z okazji 10 lat Hebe, Black Friday zmieniony został w Black Month. W listopadzie na klientki i klientów co tydzień czekają nowe, niepowtarzalne oferty. Od 2 listopada br., z okazji zbliżającego się Black Friday, trwa wyjątkowa akcja przygotowana przez sieć drogerii Hebe – różnorodne...Czytaj więcej

  ■ Joanna Krupa świętuje 2. urodziny córki na przyjęciu w LA Dwa lata temu na świat przyszła upragniona córeczka Joanny Krupy i Douglasa Nuneza. Od tego momentu Asha stała się oczkiem w głowie znanej modelki i zawładnęła również jej social mediami. Rok temu gwiazda programu Top Model w czułych...Czytaj więcej

  ■ Światowy Dzień Donacji i Transplantacji 26 października obchodziliśmy Światowy Dzień Donacji i Transplantacji. Dzień, którego celem jest promowanie idei dawstwa – krwi, narządów i szpiku, a także zwiększanie świadomości społeczeństwa w tym zakresie. Bo to właśnie Dawcy są niezwykle...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2021 COSMED Consulting / serwisuroda.pl